برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی و اینترنتی، لزوم استفاده از کالاهای دیجیتالی را نسبت به گذشته دوچندان کرده است. از طرفی به علت وجود تنوع در این کالاها و وجود برندها، کیفیت ها و قیمت­های مختلف انتخاب و خرید اینگونه اقلام را مشکل کرده است. یکی از راه های انتخاب سریع و بهتر برای دستیابی به خواسته هایی از این قبیل، بهره گیری از توانایی خرید اینترنتی است. برندکده بستر خرید اینترنتی کالاهای برند را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این شرکت با عنوان برندکده به شماره ثبت 15049 توسط گروهی از متخصصان و مدیران صنعت الکترونیک و دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت برندکده که یک شرکت دانش بنیان با قدمتی در حدود 4 سال سابقه است در زمینه معرفی برند های ایرانی و با کیفیت ، از سال 91 تا کنون در حال فعالیت است. محصولاتی از قبیل کیف، کفش، مانتو، لباس های زنانه ، لباس های مردانه ، لباس های بچه گانه و معرفی مزون ها و اتلیه ها و ... در این مجموعه عرضه می شود که همگی در حوزه معرفی برند می باشد. برندکده همواره بر حسب پیروی و رعایت اصول خود پیش رفته که به موجب آن به دنبال یافتن و معرفی کیفیت مطلوب و برتر همراه با ظرافت و زیبایی متفاوت از دیگران در کنار قیمتی مناسب و رقابتی بوده است. ایده برندکده همواره بر این بوده است که کیفیت، رکن اساسی در جلب رضایت مشتریان می باشد، لذا بهبود کیفیت محصولات، نوآوری و خلاقیت مستمر برای ارائه خدمات نوین و همچنین افزایش کارایی خدمات همیشه از اولویتهای برندکده به شمار رفته است. در واقع همه این موارد اهداف اصلی این مجموعه به شمار می رود. با کسب تجارب متعدد در زمینه های مختلف بر میزان اهداف مشتری مداری این شرکت افزوده شده است لذا زمینه ای وسیع در راستای سهولت اشنایی با برندها برای مشتریان خود فراهم آورده است تا تمامی مشتریان با هر سطح آشنایی قادر به استفاده از سرویس های برندکده باشند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

فست فشن چیست؟

 

اصلیترین و ابتدایی ترین نیاز هر فردی پوشش و پوشاک می باشد که با توجه به محیط پیرامونش تنوع در طرح و نوآوری در ترکیب و پوشش بیشتر شد.

فست فشن( Fast Fashion) چیست ؟

در دهه 1980 در امریکا برای افراد کم درآمدی که دوست داشتند با مد روز پیش بروند اصطلاح فست فشن یا مد سریع شکل گرفت. این اصطلاح که توسط خرده فروشها به فرهنگ لغت مد افزوده شد در سریعترین زمان به بازار عرضه می شوند. در حقیقت فست فشن برای این است که مشتری در جریان اتفاقات روز مربوط به مد قرار گیرند و مردم بتوانند با هزینه کمتر پوشاک به روز را خریداری کنند.

تفاوت فست فشن با تولید انبوه

در فست فشن طراحی لباس اهمیت ویژه ای دارد و باید با فصلهای مختلف حتما طراحی های لباس هم تغییر کند و مانند این است که کت واک استور (Catwalk Store) داشته باشیم . برعکس در تولید انبوه دیزاین لباس فصلی صورت نمی گیرد و حتی امکان این وجود دارد که یک طراحی سال ها بصورت تکراری ادامه داشته باشد و تولید شود. باید در نظر گرفت که از نظر هزینه فست فشن به نسبت تولید انبوه گران تر است و این تفاوت هزینه به دلیل مد روز بودن و طراحی به روز داشتن است .

 

مد پایدار روشی است که فعالان آن کیفیت ماندگاری ، فرهنگ ها و ... را در یک پروسه زمانی نسبتاً طولانی در طراحی و توزیع محصولات خود اختصاص می دهند و تا مدتها محصولات به همان صورت و سبک تولید می شوند. درحالی که در مد سریع اعتقادی به صرف وقت و در نشر گرفتن فرهنگ ها و اصول ها و رعایت اخلاق در حوزه پوشاک ندارد و مدت زمان لازم در مد سریع برای طراحی تولید و توزیع گسترده بسیار کوتاه است شاید چیزی حدود ۲هفته باشد و البته عمر آن مد بسیار کوتاه بوده چیزی نزدیک به ۳دقیقه می باشد و خیلی زود مد دیگری جای آن مد را خواهد گرفت.

تفاوت فست فشن و تولید انبوه

هدف اصلی فست فشن

هدف اصلی فست فشن صرفه جویی در هزینه هاست . دو عامل مدیریت درست و اصولی در زمینه های تولید و فروش باعث پیروزی و پیشرفت روز به روز فست فشن بر همه رقبای خود شده است . همکاری تجاری نیز یکی از دلایل دیگر در پیروزی فست فشن در زمینه مُد است .همکاری های تجاری ، که برای به حداکثر رساندن فروش و سود با برطرف کردن نیازهای مشتری و رضایت مشتری است ،مدیریت استراتژیک گروه تولید نامیده می شود . ثبات قیمت ها و عدم ورشکستگی در گرو اتحاد تولیدکنندگان و همکاری آن ها با هم است.

مزایا و معایب مد سریع

 

شعار و هدف اصلی فست فشن این است که لباس در سریعترین زمان ممکن از فشن شوها و کت واک های لباس با کمترین قیمت به فروشگاه ها برسد. این تولید کنندگان محصولات خود را در کشورهای فقیرنشین و توسعه نیافته که نیروی انسانی زیاد و ارزان قیمتتر از کشورهای دیگر وجود دارد و در شرایط و کارگاه های نامناسب و غیر ایمن و با کم ترین مزایا تولید می کنند.کارشناسان حوزه مد معتقدند که صدمه ای که فست فشن به جامعه انسانی وارد کرده این است که بیشتر این مردم راهی جز برای تامین معاش ندارند و زیر استثمار این سیاست تولیدکنندگان می روند.

 

البته باید در نظر گرفت که فست فشن هر روز محصولات جدیدی را ارائه می دهد و به فروشگاه ها می فرستند اما قیمت پایین محصولات باعث می شود که کیفیت این تولید کنندگان پایین بیاید. از دیگر معایب فست فشن افزایش میل به خرید بیشتر در فرد است که این امر یک رفتار اجتماعی غلط است و مورد آخر این که با خرید بیش ازحد نیاز خیلی از این لباس ها دفعات کمتری مورد استفاده قرارگرفته و زباله های بیشتری تولید می شود و همین زباله ها باعث آسیب و تخریب محیط زیست می شود.

fast fashion

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی