برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی و اینترنتی، لزوم استفاده از کالاهای دیجیتالی را نسبت به گذشته دوچندان کرده است. از طرفی به علت وجود تنوع در این کالاها و وجود برندها، کیفیت ها و قیمت­های مختلف انتخاب و خرید اینگونه اقلام را مشکل کرده است. یکی از راه های انتخاب سریع و بهتر برای دستیابی به خواسته هایی از این قبیل، بهره گیری از توانایی خرید اینترنتی است. برندکده بستر خرید اینترنتی کالاهای برند را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این شرکت با عنوان برندکده به شماره ثبت 15049 توسط گروهی از متخصصان و مدیران صنعت الکترونیک و دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت برندکده که یک شرکت دانش بنیان با قدمتی در حدود 4 سال سابقه است در زمینه معرفی برند های ایرانی و با کیفیت ، از سال 91 تا کنون در حال فعالیت است. محصولاتی از قبیل کیف، کفش، مانتو، لباس های زنانه ، لباس های مردانه ، لباس های بچه گانه و معرفی مزون ها و اتلیه ها و ... در این مجموعه عرضه می شود که همگی در حوزه معرفی برند می باشد. برندکده همواره بر حسب پیروی و رعایت اصول خود پیش رفته که به موجب آن به دنبال یافتن و معرفی کیفیت مطلوب و برتر همراه با ظرافت و زیبایی متفاوت از دیگران در کنار قیمتی مناسب و رقابتی بوده است. ایده برندکده همواره بر این بوده است که کیفیت، رکن اساسی در جلب رضایت مشتریان می باشد، لذا بهبود کیفیت محصولات، نوآوری و خلاقیت مستمر برای ارائه خدمات نوین و همچنین افزایش کارایی خدمات همیشه از اولویتهای برندکده به شمار رفته است. در واقع همه این موارد اهداف اصلی این مجموعه به شمار می رود. با کسب تجارب متعدد در زمینه های مختلف بر میزان اهداف مشتری مداری این شرکت افزوده شده است لذا زمینه ای وسیع در راستای سهولت اشنایی با برندها برای مشتریان خود فراهم آورده است تا تمامی مشتریان با هر سطح آشنایی قادر به استفاده از سرویس های برندکده باشند.

طبقه بندی موضوعی

۱۳ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

کیل گالری

کیا گالری اولین برند تولید کننده طلا و جواهرات، حدود یک دهه است که فعالیت خود را آغاز کرده و توانسته در مدت کوتاهی نظر مشتریان را به خود جلب کند و مورد استقبال مردم قرار گیرد. این مجموعه با تلفیق طلا و جواهرات برندهای معتبر دنیا و سلیقه و فرهنگ ایرانی، موفق شده محصولاتی جذاب و به روز ارائه دهد و بیش از پیش مورد توجه و محبوبیت قرار بگیرد.  اخیرا برند جواهرات کیا گالری، برند لوکس “کیا کلاسیک” را راه اندازی کرده و توانسته بار دیگر مورد توجه قرار بگیرد. مجموعه کیا گالری همواره سعی بر این داشته تا در زمینه‌های ورزشی، آموزشی ، فرهنگی و اجتماعی نیز نقشی پیشرو داشته و الگویی موفق از پیوند موثر تلاش، صداقت، خدمات، اعتماد و حمایت مردم باشد. کیا گالری علاوه بر طلا و جواهر در حوزه محصولات کودکان فعالیت دارد. کیا گالری فعالیت خود را با خرده فروشی کوچک در خیابان احتشامیه تهران آغاز و امروزه در در تهران و سایر شهرهای کشور بیش از ۱۰ شعبه دارد. شعب کیا گالری در تهران: احتشامیه، شهرک غرب، لواسان، پاسداران، نیاوران، سعادت آباد، دریاچه چیتگر، فرشته ،تهرانپارس و کیاکلاسیک و در شهرستانها: مشهد، اصفهان ،شیراز، کیش، رشت، کرج، تبریز، ساری، بروجرد، ایزدشهر و گرگان هستند. ابتدای کار کیا گالری به دلیل صف های طولانی جلوی فروشگاه، مردم و کارشناسان این موضوع را بسیار عجیب و بی اعتنایی به مشتری می دانستند اما این گونه نبود و به علت استقبال شدید مشتریان باعث شد کیا گالری جوان نتواند پاسخگوی استقبال مشتریان باشد. دلیل استقبال زیاد مردم از این فروشگاه طراحی طلا هایی با وزن کم و قیمت منصفانه بود کیا گالری برای پذیرایی از مشتریان خود فضایی را طراحی کرد و نام آن را کیا کافه گذاشت .کیا گالری طرح های متنوع و متفاوتی را عرضه می کند که نمونه اش را هیچ جا ندیده اید؛ ترکیب طلا و چرم بسیار شیک و لوکس است که مورد استقبال زیادی هم قرار گرفت. طراحی مدرن و کلاسیک باهنر ایرانی سبک انحصاری و بی نظیری را ایجاد کرد و این باعث شد تا خلاقیت و ابتکار در گالری حرف اول را بزند. اکثر خانم ها طرفدار طلا و زیورآلات هستند اما طرح های مدرن و لوکس کیاگالری توجه آقایان را به خود جلب کرد. کیا گالری امکان خرید اینترنتی و مراجعه حضوری و تلفنی هم برای مشتریان خود ایجاد کرده و طرح‌های خاص جواهرات و ترکیب بی نظیر زیورآلات را می‌توان اینترنتی سفارش دهید؛ اگر در تهران باشید همان روز و در شهرستان سه تا چهار روز بعد سفارشتان را تحویل می گیرید. بعد از موفقیت کیاگالری برندهای دیگری در این حوزه شروع به فعالیت کردند.

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

زاگرس پوش

شرکت تعاونی صنعتی زاگرس پوش توسط رحیم چگنی متولد ابان ۱۳۴۵ از شهرستان بروجرد استان لرستان تاسیس شد. وی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره شرکت زاگرس پوش می باشد.همچنین در سال ۱۳۸۵ به عنوان رئیس هیئت موسس دانشگاه علمی کاربردی تعاونی تولیدکنندگان مشغول به کار شد. شرکت زاگرس پوس سالهاست در عرصه تولید پوشاک فعالیت میکند . بنا به گفته اقای چگنی این کارخانه با ۵۰۰ نیروی فعال به صورت مستقیم و ۲۰۰ نیروی غیرمستقیم فعالیت میکند.همچنین با ۵ خط تولید شامل کت و شلوار،مانتو و پالتو و ۱۶ سکوی فروش در کشور به مردم خدمت میکند.این واحد در هر شیفت کاری ۵۰۰ دست کت و شلوار، ۶۰۰ عدد شلوار تک مردانه، ۶۰۰ عدد پیراهن،۲۵۰  دست مانتو و شلوار و ۲۵۰ دست کاپشن و لباس‌کار به هموطنان عرضه می‌دارد. شعار این شرکت "ایرانی، ایرانی بپوش" است.برند زاگرس پوش با این باور که رشد و اعتلای این صنعت با توجـه به اشتغـالزایی و ارزش افـزوده بالایـی که دارد و همچنین با توجـه به اینکه آخریـن حلقـه‌ی مفقوده‎‌ی تولیـدات نساجـی کشـور است، می‌تواند مانند سایـر کشورهـای پیشرفته نقش تعیین کننده‌ای در توسعه پایدار کشـور و عدم وابستگـی به کشورهـای خارجی و همچنین آینده فرزندان ایـران اسلامی داشته باشد.کارخانه زاگرس پوش با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیـا از کشورهای صاحب صنعت در این رشتـه مانند ایتالیـا و آلمـان، یکی از مدرنترین کارخانجـات صنعتی تولید پوشـاک کشور را راه اندازی کرده‌اند.رحیم چگنی در یکی از صحبت‌هایش اظهار داشت که تعداد سکوهای فروش موجود در کشور نسبت به افزایش تولید، پایین تر است و به دنبال توسعه آن‌هاست. همچنین رحیم چگنی می‌گوید: که در تلاش هستیم تا برای توسعه بیشتر، یک نمایندگی  زاگرس پوش در نجف عراق ایجاد کنیم‌. تولیدات شرکت زاگرس پوش تماما، داخلی هستند اما پارچه و مواد اولیه برخی از محصولات بنا به تقاضای مشتری ترک هستند. ‌‌چگنی می‌گوید اگر مشتریان تقاضای پارچه ترک داشته باشند پارچه ترک، و اگر پارچه ایرانی بخواهند پارچه ایرانی  مصرف می‌کنیم. تولیدات شرکت زاگرس پوش ۸۰ درصد مردانه و ۲۰ درصد زنانه است.

 همچنین کارخانه زاگرس پوش امکان دوخت لباس با هر طرح ،هر سایز و هر پارچه‌ای را برای مشتریانش فراهم کرده است. از افتخارات گروه صنعتی زاگرس پوش این است که در سال ۱۳۹۰ به‌عنوان واحد نمونه صنعتی کشور در بخش تولید پوشاک برگزیده شد و مفتخر به کسب استاندارد ISO 9001 گردید و همچنین راه اندازی واحد دانشگاهی علمی کاربردی در رشته‌های مهندسی تکنولوژی دوخت، طراحی حرفه‌ای لباس، حسابداری صنعتی و... را در شهرستان بروجرد و راه اندازی شخصی دوزی صنعتی vip را در فضای مناسب و درخور شأن شما مشتریان عزیز را داشته است.  چگنی می‌گوید برند زاگرس پوش بر سه پایه اساسی شگل گرفته است"هنر، طبیعت و فرهنگ" هرسه مورد مذکور تصویری از اصالت و منحصر به فرد بودن را در ذهن تداعی می‌کند. فعالیت‌های زاگرس پوش در راستای مسئولیت پذیری اجتماعی عبارتند از: لباس همدلی ، کمپین لمس بلوط ، تلفیق علم و صنعت و تیم والیبال زاگرس پوش

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

ایران کتان

ایران کتان برندی ایرانی است که در زمینه تولید مانتو، اکسسوری ، کیف و کفش، شلوار، گل، بدلیجات و ... فعالیت می کند. آغاز فعالیت برند ایران کتان با هدف ارائه کالای تولیدات داخلی و با کیفیت مطلوب و قابل رقابت در بازار های بین المللی در حوزه پوشاک در سال 1377 همراه بوده است. این مجموعه ابتدا در قالب فروشگاه های زنجیره ای و سپس در سال 1397 در قالب فروشگاه اینترنتی فعالیت کرده است. نخستین فروشگاه پوشاک ایران کتان در شهر نور واقع در استان مازندران برای تمامی سنین و سلایق و ایجاد بازار مناسبی از ترکیب پوشاک درجه یک خارجی و تولیدات ایرانی افتتاح شد. این برند پس از مدتی قادر به افتتاح شعب دیگر خود در شهرهای شمال کشور (نمک آبرود، رامسر ، بابلسر و ... ) شد. شعب ایران کتان دارای بالاترین سطح تنوع در لباس زنانه، مردانه و بچگانه است. در سایت ایران کتان، افزون بر پوشاک، برگزیده ای از لوازم آشپزخانه و اقلام تزیینی و دکوراتیو یافت می شود. از جمله خدمات جالب فروشگاه اینترنتی ایران کتان، خرید هدیه توسط شما و ارسال آن توسط آنها همراه با کارت تبریک مورد نظر خودتان می باشد تا بتوانید به دوستانتان هدیه دهید.

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

در این مقاله می خواهیم در مورد مدل های معروف خارجی قبل و بعد از مدل شدن صحبت کنیم. و بدانیم به علت علاقه و دارا بودن شرایط مدل شدن  وارد این صنعت شده اند یا از طریق بازیگری   و راه های دیگر . در ادامه با وبلاگ مد و فشن برندکده همراه باشید.

سیندی کرافورد (Cindy Crawford

 

سیندی یکی از زیباترین مدل‌ها در جهان است اما تنها دلیل شهرت او، زیبایی‌اش نیست بلکه به دلیل هوش بالایی که دارد به شهرت جهانی رسیده است. این مدل زیبا در تمام دوران تحصیل شاگرد اول مدرسه بوده است. جالب است بدانید در تمامی خاطرات آن آمده است که علاقه زیادی به فیزیک اتمی داشته است و یکی از آرزوهای او این است که روزی دانشمند شود. یکی دیگر از خاطراتی که او همیشه به آن اشاره می کند این است که در تمامی دوران تحصیل به دلیل باهوشی زیاد مورد تمسخر دوستان خود قرار بوده است.

 

کیت ماس (Kate Moss

یکی دیگر از مدل‌های معروف که می‌توان در مورد آن توضیح داد کیت ماس است. او در سن چهارده سالگی از سوی یکی از مدیران اصلی شرکت مدلینگ (Storm) بنام (Sarah Doukas) به منظور مدلینگ شدن انتخاب شد. او پس از سه دهه مدل مجلل و همچنین فعال، به‌عنوان یکی از اثرگذارترین مدلینگ‌ها در همه دوران معرفی شد.

بلا حدید (Bella Hadid

 

بلا حدید در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین و همچنین معروف‌ترین مدلینگ‌های حرفه‌ی مدوفشن است. در ادامه مدل‌های معروف قبل و بعد از مدل شدن در خصوص بلا باید گفت که به‌دلیل علاقه بسیار زیاد او به سوارکاری و دستیابی به قهرمانی تلاش کرد که در مسابقات المپیک ریو شرکت نماید. اما بلا در سال 2013 میلادی به علت بروز عارضه‌ی لایم از شرکت در مسابقات سوارکاری انصراف داد. امروزه او در تمامی شرکت‌های بزرگ مدوفشن به‌عنوان یک مدلینگ فعالیت می‌کند. بلا حدید با انجام پروتز لب و همچنین جراحی بینی تغییرات بسیاری را در ظاهر خود ایجاد کرده است.

لیندا اوانجلیستا (Linda Evangelista)

 

الیندا در سن شانزده سالگی یعنی پیش از آن‌که به عنوان مدل معروف شناخته شود، در مزرعه فعالیت می‌کرد. او می‌گوید که تمام دوران نوجوانی خود را به کار کردن در مزارع گذرانده است تا از این طریق بتواند جدید‌ترین و بروزترین لباس‌های مدل روز را برای خود تهیه کند. در حال حاضر او در سن پنجاه و یک سالگی به دلیل استایل و زیبایی بسیار، تصویر بالغ بر هفتصد نشریه مد و فشن قرار گرفته است. بهتر است بدانید Linda Evangelista به عنوان یکی از مدلینگ‌های مشهور دهه نود میلادی است.

وینی هارلو (Winnie Harlow

 

این مدلینگ معروف، متولد کانادا است. پیسی صورت او از همان سنین کودکی توسط متخصصین شناسایی شد. در مدل‌های معروف قبل و بعد از مدل شدن مانند وینی باید بیان کرد که، مشکل پوستی او در ناحیه صورتش بقدری نمایان بود که مورد تمسخر همکلاسی‌هایش قرار می‌گرفت. بعد از چند سال از اتمام مدرسه، وی در برنامه‌ی ( America s Next top Model) که توسط Tyra Banks که معروف‌ترین داور دهه هشتاد و نود میلادی بود، توانست رتبه ششم این مسابقه را به خود اختصاص دهد. بعد از موفقیت او در این مسابقه مدلینگ با شرکت‌های معروف دیگری مانند Swarovski و همچنین Diesel فعالیت کرد. لازم به ذکر است که در خصوص این مدل معروف بیان کنیم که او در کلکسیون سلبریتی مشهور بنام (Beyonce) نیز نقش آفرینی کرده است. در حال حاضر این مدلینگ معروف سخنگوی بیمارانی است که همانند او با مشکل پیسی پوست دست و پنجه نرم می‌کنند.

امیلی راتایکوفسکی (Emily Ratajkowski

 

در خصوص مدل‌های معروف قبل و بعد از مدل شدن نظیر امیلی که در لندن متولد شده است، بایستی بیان کرد که او در سن چهارده سالگی به دلیل علاقه بسیار زیاد به حرفه تئاتر، توانست با شرکت (Ford Models) قراردادی را تنظیم نماید. بعد از درخشیدن او در موزیک ویدیو ( Blurred Lines) در بین طرفداران خود معروفیت بسیاری پیدا کرد. نقش آفرینی او در سینما سبب شد که صفحه اصلی تمامی ژورنال‌ها به امیلی اختصاص داده شود. 

 آدریانا لیما (Adriana Lima)

 

این مدل خارجی با ورود به سن نوجوانی (پانزده سالگی) درست زمانی که موفق به کسب جایزه‌ی سوپر مدلینگ برزیل از شرکت (Elite) شد، فعالیت خود را در این عرصه آغاز نمود. وی اظهار می‌دارد که در دوره‌ی نوجوانی، هرگز مدلینگ شدن را یک شغل نمی‌دانست و تنها با تشویق هم‌سن و سالان خود در مسابقات مدلینگ حضور پیدا می‌کرد. بهتر است بدانید آدریانا لیما در حال حاضر به‌عنوان یکی از مدلینگ‌های مشهور و همچنین جزء پولدارترین مدل‌های زن سال 2014 میلادی ژورنال (Forbes) است.

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

امروزه اکثر جوانان به مدل شدن گرایش دارند و برای وارد شدن به عرصه مدلینگ بسیار تلاش میکنند که ما نکات مهم درباره این حرفه راعنوان می کنیم. اما قبل از هرچیزی باید بدانید که مدل کیست و  شرایط مدل شدن  چیست؟  و ما در وبلاگ مد و فشن برندکده فاکتورهای لازم برای مدل شدن را برای شما شرح میدهیم.

فاکتورهای لازم برای مدل شدن

بررسی فاکتورهایی که یک مدل باید به آن توجه کند

پارامترهایی که یک مدلینگ باید به آن توجه کند عبارتند از:

1- داشتن اراده قوی به منظور ورود به عرصه مدل

در گام نخست برای ورود به این حرفه علاوه بر پشتکار قوی بایستی مصمم و قاطع باشیم زیرا دشواری‌های بسیاری را در این مسیر بایستی متحمل شویم. البته لازم است بگوییم که دشواری‌های این صنعت مربوط به پیش از روند عکاسی و همچنین نمایش زنده از مدلینگ است. رژیم غذایی مدل‌های معروف بسیار مهم است به‌خصوص قبل از برگزاری Fashion show! بعنوان مثال یک مدل چند روز قبل از کت‌واک باید از مصرف خوراکی‌های پرکالری و همچنین چرب پرهیز کند. نوشیدنی‌های انرژی‌زا و نوشابه برای او در این مدت ممنوع است و بایستی در طی روز بیشتر وقت خود را به انجام فعالیت‌های ورزشی اختصاص دهد. همچنین رسیدگی به شادابی پوست و مو نه تنها نباید کنار گذاشته شود بلکه باید بیش از گذشته به آن توجه شود. پرهیز از مصرف دخانیات لازمه یک مدلینگ است زیرا بایستی به استایل و تناسب اندام خود اهمیت بسزایی دهد. این را به خاطر بسپارید یک فرد با اراده قوی می‌تواند به دیگران این اطمینان را بدهد که در کار خود موفق خواهد شد به عبارت دیگر اراده قوی می‌تواند ضامن کار شما باشد.

2-   بالا بردن میزان اطلاعات

یکی از مهمترین موارد برای ورود به دنیای مدلینگ، بالا بردن میزان سطح اطلاعات است. یک مدل می‌تواند با مطالعه در کتاب‌ها و وبلاگ‌های مربوط به این صنعت، اطلاعات خود را به روز می‌نمایند تا مهارت‌های فردی خود را نیز گسترش دهد.

3-  داشتن قد و وزن مناسب

یکی از فاکتورهایی که یک مدل باید به آن توجه کند برخورداری از قد و همچنین وزن نرمال و ایده آل است. همان‌طور که می‌دانید مدلینگ(modeling) ارائه دهنده ی تبلیغات است بنابراین در کنار چهره جذاب و گیرا، بایستی از قد و وزن مناسبی نیز برخوردار باشید تا لباس به بهترین شکل، مخاطب را به خود جذب نماید. قطعا این فاکتور می تواند به شما کمک کند تا انتخاب های بهتری داشته باشید.

فاکتورهای لازم برای مدل شدن

 

4-    خلاقیت و نوآوری

از دیگر فاکتورهایی که یک مدل باید به آن توجه کند، خلاقیت و همچنین نوآوری در عرصه مدلینگ است. نوآوری و ابتکار در این حرفه باعث می‌شود که مدل، عیب‌هایی که در ظاهر او نمایان است را به خوبی نبیند؛ مانند انحراف بینی و شیوه‌های جذاب را در این حرفه جایگزین نماید. توجه داشتن به این پارامتر به شما کمک می‌کند که پوست روشن و چهره زیبا در دنیای مدل به درستی تصویر کشیده شود.

 

5- اعتماد به نفس بالا و شرایط بدنی مناسب

برخورداری از وضعیت بدنی ایده آل و همچنین اعتماد به نفس بالا از فاکتور دیگر برای مدلینگ است که این امر مستلزم انجام فعالیت‌های ورزشی مداوم و همچنین خواب کافی است. سعی کنید از پارامترهای که سبب گرفتگی و همچنین خستگی چهره می‌شود فاصله بگیرید و از پوست خود مراقبت نماید تا از این طریق زیبایی دلنشین و طبیعی را به همراه داشته باشید. لازم به ذکر است که از اصلی‌ترین فاکتورها در مدلینگ برخورداری مدل از اعتماد به نفس بالا است.

6-   آژانس های مدلینگ

با توجه به تمامی موارد بیان شده، در صورتی که شما از شرایط ذکر شده برخوردار هستید بایستی اصلی‌ترین قدم یعنی مراجعه به آژانس‌های مدلینگ معتبر، تست‌های مرتبط از شما گرفته شود. درصورتیکه شما در این تست از صلاحدید کامل برخوردار بودید، آموزش‌های ضروری از سوی آژانس به شما ارائه می گردد و به این ترتیب، مدرک معتبر مدلینگ به شما عرضه می شود. یکی از نکات مهم و ضروری که در خصوص این سری از آژانس بایستی به آن توجه داشته باشید، معتبر بودن آموزشگاه است.

 

7-   آموزش و یادگیری فنون مدلینگ

از مبادی مهم و اصولی به منظور بدل شدن به یک مدل، یادگیری و همچنین علم مدلینگ است. این علم می تواند به مدلینگ شیوه راه رفتن، ژست گرفتن، لبخند زدن، نگاه کردن، تاثیرگذاری مطلوب و همچنین نمایش زنده بر مخاطب را به صورت کامل آموزش دهد. به منظور اینکه شما در این راستا به یک مدلینگ موفق تبدیل شوید، بایستی در این حرفه از پشتکار زیادی برخوردار باشید و علاوه بر یادگیری حرفه ای، تمرینات تخصصی را نیز انجام دهید.

 

فاکتورهای لازم برای مدل شدن

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

هاکوپیان

"سومبات هاقوپیانس تازه کند" معروف به سومبات هاکوپیان   متولد بهمن ۱۳۲۳  در تبریز و از صنعتگران و کارآفرینان ایرانی-ارمنی تبار است. وی فارغ التحصیل آکادمی مولر آلمان و استاد رشته‌ی طراحی در دانشگاه هنر است. سومبات هاکوپیان در ابتدا یک کارگاه کوچک تاسیس نمود که باعث ورود او به  عرصه پوشاک شد  . شرکت واحد صنعتی پوشاک هاکوپیان در سال ۱۳۴۹   توسط  وی  بنیان گذاری شد و با گسترش آن به یکی از مجهزترین کارخانه‌های تولید پوشاک تبدیل شد. سومبات هاکوپیان هم اکنون مدیر عامل، عضو و رئیس هیئت مدیره برند هاکوپیان است و در کارخانه هاکوپیان فعالیت می‌کند. سومبات در ایران به‌عنوان بنیانگذار تحول در مد و صنعت کوچک ایران شناخته می‌شود. سومبات هاکوپیان در عرصه‌ی روزنامه‌نگاری نیز فعالیت داشت و نشریه‌ای با موضوع طراحی منتشر کرد. وی همچین نویسنده‌ی چندین کتاب می‌باشد که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره شده:

( طراحی لباس بچه گانه به روش مولر، برگردان سومبات هاکوپیان و محمد رضا عزتی، ۱۳۹۵

طراحی مدل و برش لباس‌های زنانه، برگردان سومبات هاکوپیان و محمدرضا عزتی، ۱۳۹۴

طراحی و برش کت و پالتوی زنانه به روش مولر، برگردان سومبات هاکوپیان و محمدرضا عزتی، ۱۳۹۲

طراحی و برش لباس زنانه به روش مولر، برگردان سومبات هاکوپیان و محمدرضا عزتی، ۱۳۸۷

جدول اندازه‌ی زنانه و دخترانه، برگردان سومبات هاکوپیان و محمدرضا عزتی، ۱۳۸۷

طراحی و برش دامن و شلوار زنانه به روش مولر، برگردان سومبات هاکوپیان و محمدرضا عزتی، ۱۳۸۷).

فرآیند تولید کت و شلوار و پیراهن در کارخانه‌های هاکوپیان و نوراشن در بومهن  تهران انجام می‌گیرد. هاکوپیان کارشناسان خود را برای بهبود عملکرد، برای آموزش به کشورهای اروپایی می‌فرستد. در سال ۱۳۹۲ در دهمین جشنواره ملی قهرمانان صنعت ایران، به‌عنوان یکی از ۱۰۰ برند برتر ایران شناخته شد. همچنین برند هاکوپیان، تولید لباس رسمی تیم ملی ایران در جام جهانی فوتبال ۲۰۱۸ روسیه را بر عهده گرفت و در ۲۰ اردیبهشت ۹۷ از آن رونمایی کرد. امروزه با ۲۳ فروشگاه هاکوپیان در سراسر ایران، داشتن سامانه مشتری مداری نوین، توسعه بخش‌های طراحی، تولید و پخش با ایجاد یک کارخانه تولید کت و شلوار کلاسیک و اسپرت و یک کارخانه تولید پیراهن و نیز همکاری با دانشگاه‌های ایران در رابطه با آموزش این رشته از طریق آموزش و نشر کتاب و برقراری و حفظ ارتباط با مراکز معتبر اروپایی، موجب ایجاد فرصت برای علاقه‌مندان به کار و سرمایه گذاری در این رشته شده است. از جمله کارهای خیریه هاکوپیان می‌توان به ساخت مدرسه مریم مقدس ۱ در شهر بم و ساخت مدرسه مریم مقدس ۲ در شهر بومهن اشاره کرد. برند هاکوپیان موفق به دریافت بیش از ۳۰ جایزه بین‌المللی و ۲ جایزه ملی شده است. فهرستی از جوایز و افتخارات کمپانی هاکوپیان عبارتند از:

  • جایزه طلایی اروپا برای کیفیت و پرستیژ تجاری (جایزه هزاره نو)
  • جایزه طلایی برای پرستیژ تجاری (جایزه هزاره نو)
  • جایزه جهانی برای کمال کیفیت و عملکرد ایده‌آل
  • جایزه بین‌المللی کیفیت (هزاره نو)
  • جایزه روزگار سبز
  • جایزه بین‌المللی اروپا برای کیفیت
  • جایزه بین‌المللی برای بهترین نام تجاری (جایزه هزاره نو)
  • جایزه عصر جدید برای فناوری، نوآوری و کیفیت
  • جایزه بین‌المللی عقاب طلایی برای پرستیژ و کیفیت اروپا
  • جایزه بین‌المللی طلایی برای کیفیت و پرستیژ تجاری
  • جایزه پلاتین فناوری برای کیفیت و بهترین نام تجاری
  • واحد نمونه تولید ملی
  • نشان شوالیه نوآوری اروپا
  • جایزه ستاره طلایی برای شایستگی مدیریت
  • جایزه چشم الماس برای تعهد به کیفیت و تعالی
  • جایزه شکوه ۵ قاره برای کیفیت و تعالی
  • جایزه طلایی ۵ قاره برای کیفیت و تعالی (جایزه هزاره نو)
  • جایزه طلایی آمریکا برای کیفیت و تعالی (جایزه هزاره نو)
  • جایزه اروپایی برای بهترین اقدامات
  • جایزه بین‌المللی برای فناوری و کیفیت

هاکوپیان برای تامین پارچه و مواد اولیه محصولات خود با برترین تولید کنندگان از کشورهای ایتالیا، آلمان انگلستان و ترکیه همکاری می‌کند. این مجموعه در تولید پوشاک از الیاف طبیعی استفاده می‌کند. پوشاک تهیه شده از الیاف طبیعی مانند پشم و پنبه، ضمن حفاظت از محیط زیست، حفظ بهداشت فردی و وزن سبک، احساس راحتی و آرامش را برای مصرف کننده به ارمغان می‌آورد. این برند در حال حاضر دارای بیش از 280 هزار مشترک ثابت در داخل و خارج از کشور می‌باشد و برای یکایک آن‌ها در طول سال، خدمات و تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است. هاکوپیان بانوان بخشی از برنامه‌ی چندسال اخیر این مجموعه بوده که مدتی‌است خط تولید آن به کارخانه هاکوپیان اضافه شده است.  متاسفانه خرید اینترنتی هاکوپیان از سایتشان مقدور نمی باشد.

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

نوین چرم

نوین چرم توسط مهدی یوسفی فر متولد اسفند ۱۳۵۹ از تهران، تاسیس شد.وی کارگاه کوچک کمربندسازی خود را  در سال ۱۳۶۸  راه اندازی کرد سپس به همراه یکی از اقوامش در سال ۱۳۷۲ کارتولید و فروش محصولات چرمی را آغاز کرد؛ در سال ۷۸او چندین فروشگاه با نام های مختلف داشت. اما  در سال ۱۳۸۲ نام نوین چرم را برای محصولاتش انتخاب کرد و آن را به عنوان یک برند به ثبت رساند.  برند نوین چرم ا برای بروز بودن محصولاتش ز طراحان بنام اروپایی همچون اوزلیراز ترکیه استفاده کرد. در شرکت نوین چرم ۵۰۰ نفر به طور مستقیم و ۱۲ هزار نفر به طور غیرمستقیم مشغول به فعالیت هستند.   نوین چرم محصولات خود را به کشورهایی ازجمله  امارات ، کویت ، ژاپن ، آذربایجان، قزاقستان و کشورهای اروپایی از جمله آلمان ، روسیه ، دانمارک ، سوئد ، جمهوری چک صادر می کند. حضور این برند  در نمایشگاه‌های معتبر بین المللی از جمله نمایشگاه بولونیا، ایتالیا ، آیسف و آی‌مد ترکیه از مزیت‌های شایسته نوین چرم تلقی می‌گردد . از افتخارات  نوین چرم  می توان به این موارد اشاره کرد:

  • حامی دوازدهمین و چهاردهمین جشن خانه ی سینما 1387 و 1389
  •  برنده ی لوح و تندیس و نشان افتخار در همایش مدیران برتر ایران 1388
  • راه اندازی باشگاه فرهنگی ورزشی کشتی نوین چرم البرز 1389 برنده ی لوح و تندیس جشنواره قهرمانان صنعت ایران 1389 برنده ی لوح و تندیس یکصد برند برتر ایران 1388
  •  حامی بسیاری از خوانندگان موسیقی کشور از جمله آقای رضا یزدانی 1388تا 1391
  • همراهی تیم اقتصادی دولت جمهوری اسلامی 1389(جناب آقای شمس الدین حسینی وزیر اقتصاد به کشوربوسنی
  • دریافت ایزو 9001 مدیریت کیفیت از شرکت « افنـور» کشورفرانسه در سال 1390
  •  عضویت در هیئت رئیسه فدراسیون دوچرخه سواری 1390 عضویت در هیئت مدیره انجمن چرم ایران 1390
  • عضویت در هیئت مدیره جامعه ی متخصصین صنعت کفش ایران 1390
  •  حضور در نمایشگاه آی مد ترکیه 1391
  • حضور در نمایشگاه بلاروس روسیه 1391
  •  عضو اتاق بازرگانی ایران و ایتالیا ( آذر ماه 92-91 )
  • حضور در جشنواره قهرمانان صنعت (1393)
  • حضور در همایش بین المللی بازاریابی اینترنتی (1394)

شعبات نوین‌چرم به عنوان پیشرو در صنعت چرم و یکی از اولین مجموعه‌های زنجیره‌ای فروش محصولات چرمی در ایران، در راستای پیاده‌سازی استانداردهای بین المللی مدیریت کیفیت ایزو 9001ویرایش سال 2008 میلادی) با استعانت از خداوند متعال رئوس خط مشی کیفیت خود را به شرح زیر اعلام می‌نماید:

  1.  اعتقاد به نیروی انسانی به عنوان اصلی‌ترین سرمایه سازمان و تلاش در جهت حفظ کرامت این سرمایه از طریق به‌کارگیری اصول راهبردی توسعه منابع انسانی و پایبندی به نظم و انضباط به عنوان شاخص‌ترین ویژگی شرکت
  2.  اعتقاد به اصل مشتری‌مداری و اینکه مشتری ولی نعمت ماست؛ از طریق ارائه محصولات متنوع، با کیفیت بالا و قیمت قابل قبول و برخورداری از شبکه خدمات پس از فروش گسترده و آموزش‌دیده متناسب با حجم فعالیت‌های شرکت
  3.  طراحی و تولید محصولاتی با رعایت استانداردهای بین‌المللی که نشان‌دهنده فرهنگ غنی ایرانی اسلامی باشد.
  4.  درک و اشاعه اهداف و خط مشی کیفیت در تمامی سطوح و توسط تمام کارکنان سازمان و پایبندی به اجرای آن
  5.  توجه متوازن به نیازها و انتظارات کلیه ذینفعان شرکت
  6. عزم راسخ در بهبود مداوم از طریق استقرار نظام مدیریت کیفیت جامع (TQM) با الگوگیری از مدل‌های تعالی سازمانی
  7.  تحکیم جایگاه سازمان به عنوان یک شرکت معتبر و تلاش مستمر در جهت دستیابی به بازارهای جهانی
  8. انجام فعالیت‌های تحقیق و توسعه با هدف نوآوری و ارائه محصولات جدید، خدمات بدون نقص و کاهش هزینه‌های عملیاتی

برند نوین‌چرم در زمینه تولید محصولات از چرم طبیعی در حوزه پوشاک، کیف، کفش، کمربند، اکسسوری و انواع هدایا، در حال فعالیت می‌باشد.

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

یکی از پردرآمدترین مشاغل دنیای مد، مدلینگ است که اغلب مردم به‌دنبال آن هستند. اما باید بدانید که مدل شدن کار راحتی نیست. برای مدل شدن قبل از هر چیزی باید بدانید که شرایط مدل شدن چیست؟ در صورتی که استاندارد های لازم برای مدل شدن را در خود مشاهده کردید می توانید وارد این صنعت شوید. اما بعد از وارد شدن به این حرفه باید بیش از قبل به ظاهر خود برسید. در این مقاله قصد داریم مطالبی را در مورد رژیم غذایی مدل‌های معروف در اختیار شما قرار دهیم. با وبلاگ مد و فشن برندکده همراه باشید.

انواع رژیم غذایی مدل های معروف

مدل های معروف اغلب برای اینکه زیبایی اندام خود را حفظ کنند از رژیم های خاص غذایی استفاده می کنند. در ادامه به انواع رژیم غذایی مدل‌های معروف اشاره کرده ایم:

1)   رژیم غذایی کیت آپتون - مواد غذایی سالم و پاک مصرف نماید

کیت آپتون(Kate Upton) که یکی دیگر از مدل های معروف است در رژیم غذایی خود از شکر و همچنین فرآورده های غذایی کمتری استفاده می نماید و علاوه براین سعی می کند که پروتئین ناچیزی را در هر وعده غذایی مصرف نماید. رژیم غذایی مدل های معروف مانند تمامی رژیم های دیگر گاهی اوقات شیرینی جات کمی را در بردارد. شیرینی مورد علاقه ی کیت دونات است که بعد از مصرف آن می تواند مجدداً رژیم سالم و مناسب خود را ادامه دهد.

2)   رژیم غذایی کارلی کلاوس - حذف شکلات Oreos و ماهی قرمز

در رژیم غذایی مدل های معروف نظیر کارلی کلاوس(Karlie Kloss) باید گفت که وی در سال دوهزار و پانزده میلادی اظهار داشت که به اصالت غرب میانه ی علاقه ی زیادی دارم اما آنها از رژیم غذایی ناسالم پیروی می نمایند. کاهش مصرف گلوکز و همچنین استفاده از سبزیجات در دوره نوجوانی سبب گردیده که وی از میزان انرژی دریافتی و همچنین محصولات غذایی آگاهی کاملی را داشته باشد. کارلی در مورد رژیم غذایی خود بیان کرد که شکلات Oreos و همچنین ماهی قرمز را حذف کردم و نان تست آووکادو و سالاد کلم پیچ را به برنامه غذایی خود اضافه کردم. این تغییرات سبب گردید که انرژی بدن من مضاعف شود و خوراکی های که مصرف می کنم حال مرا بهتر نماید.

3)    رژیم غذایی کندال جنر - احساس بهتر با بهتر خوردن

رژیم غذایی مدل های معروف مانند کندال جنر(Kendall Jenner) به این صورت است که او در سال دوهزارو پانزده میلادی در صفحه شخصی خود در خصوص برنامه رژیم غذایی اظهار داشت که:

بخش بزرگی از رژیم غذایی اختصاص به تغذیه سالم دارد. زمانی که شما خوراکی های مورد نیاز بدن را به صورت صحیح مصرف نمی کنید، اثرگذاری آن را در تمرینات ورزشی مشاهده خواهید کرد. جنر بیان کرد که به پاستا علاقه زیادی دارد اما با مصرف آن احساس خستگی می کند پس از مصرف آن صرف نظر میکنم. در رژیم غذایی خود از تخم مرغ، بلغور جوی دوسر و همچنین آووکادو استفاده می نمایم و سعی می کنیم که روز خود را با این مواد غذایی آغاز نمایم. وی گفت زمانی حس بهتری دارم که محصولات غذایی بهتر را مصرف نمایم.

4)   رژیم غذایی تس هالیدی

تس هالیدی(Tess Holliday) مدل معروف سایز بیست و دو که در زمینه نگرش مثبت اندیشی به بدن بسیار فعال است، به این صورت منتقدین را نسبت به خود به گلوله می بندد که عاشق بدن خود است. او اظهار می دارد که می دانم دارای اضافه وزن هستم اما می خواهم به تمامی بانوان آموزش دهم که با واقعیت های موجود در خود کنار بیایند و همان چیزی که هستند را دوست بدارند.

5)  رژیم غذایی آدریانا لیما

آدریانا لیما(Adriana Lima) به افراد مشهور دیگر توصیه می کند که در رژیم غذایی خود به هیچ عنوان تنها مایعات مصرف نکنند و یا بیش از حد به خود گرسنگی ندهند. آدریانا زمانی این موضوع را ارائه کرد که به منظور آمادگی نمایش سالانه، در طی روز دوبار تمرین دارد و تنها به مدت نه روز مایعات پروتئینی نیز مصرف می نماید و به هیچ عنوان از محصولات غذایی جامد استفاده نمی کند. وی در ادامه بیان می کند که دوازده ساعت قبل از نمایش مایعات مصرف نمی کند تا از این طریق در کنار رژیم غذایی خود بتواند هشت پوند کاهش وزن داشته باشد.

 

6)   رژیم غذایی مارتا هانت – پروتئین

یکی از شخصیت های معروف بنام مارتا هانت(Martha Hunt) در هر وعده اصلی خود سعی می کند که از پروتئین ها استفاده نماید به این صورت که در وعده صبحانه از تخم مرغ و همچنین ماست یونانی، وعده ناهار سوشی و در وعده شام نیز از جوجه، سالمون و یا گوشت به همراه کربوهیدرات های سالم و سبزیجات حاوی فیبر را مصرف می نماید. این مدل معروف برای میان وعده های خود از کره بادام و یا کره بادام زمینی استفاده می نماید. لازم به ذکر است مارتا با انجام تمرینات ورزشی سنگین خود سعی می کند که کالری مازاد را بسوزاند.

  

7)   رژیم غذایی بلا حدید - در کنار تمامی غذاها پنیر کباب شده

بلا حدید(Bella Hadid)، مدل معروف، در یکی از پست های خود اعلام داشت که رژیم غذایی او به این صورت است که هر روز از ساندویچ پنیر کباب شده و همچنین سیب زمینی سرخ شده استفاده می نماید.

 

 8)    رژیم غذایی کریسی تیگن - تغذیه پاک

کریسی تیگن(Chrissy Teigen) مدل معروف سال ها پیش تغذیه سبک یا تغذیه پاک را در توئیترش ترویج کرد و اعلام داشت که رژیم گرفتن با محرومیت های غذایی همراه است. او در مورد فلسفه تغذیه بیان کرد که این مواد غذایی، محصولات سنگین، دلچسب و همچنین فاسد شونده هستند که در ما در برنامه غذایی خود از آن استفاده می نمایم. کریسی از رژیم پروتئین های فرآوری شده خوشمزه و مزه دار شده و همچنین کربوهیدرات های که دارای مزه و رنگ بسیار خوبی هستند نیز استفاده می نماید.

 رژیم غذایی کریسی تیگن

  

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

 علاقه به صنعت مد و فشن و طراحی لباس باعث شده افراد زیادی بواسطه راه اندازی یک برند وارد دنیای مد شوند. علی رغم طراحان ایرانی داخل کشور ، طراحان ایرانی‌ الاصل بسیاری در نقاط مختلف جهان وجود دارند که توانسته اند برندهای لباس خود را در حوزه مد و فشن تاسیس کنند و در صحنه فشن بین‌الملل و هفته‌های مد جهانی برندشان را ارائه کنند. امروز قصد داریم نگاهی به برندهای معروف لباس ایرانی در جهان و دلایل موفقیت این برندهای معروف پوشاک بیندازیم.

معروف‌ترین برندهای ایرانی در جهان

پدرام کوتور 

پدرام پاشا طاهری، بنیان‌گذار برند پدرام کوتور(Pedram Couture)، چند سالی هست که برند لاکچری خودش رو در نیواورلئان تاسیس کرده و به طراحی لباس‌های شخصی دوزی شده برای زنان مشهور پرداخته. پدرام در ایران به دنیا آمده و پس از مدتی به امریکا مهاجرت کرده، جایی که در آن تحصیلات خود را در زمینه‌ی طراحی داخلی و در دانشگاه LSU انجام داده. پدرام پیش از نیواورلئان در لس آنجلس زندگی می‌کرد و در آن‌جا بود که استایل خاصش و علاقه‌اش به دنیای پارچه و لباس او را به سمت صنعت فشن سوق داد. پدرام پیش از شروع به طراحی لباس، به عنوان استایلیست سلبریتی‌ها در لس آنجلس فعالیت می‌کرد و در نهایت برندش را در زمینه‌ی لباس‌های مجلسی تاسیس کرد. از مشتریان مشهور برند پدرام کوتور می‌توانیم به آریانا گرانده و پاریس هیلتون اشاره کنیم.  

این برند موفق چند سالی است که به حوزه‌ی طراحی لباس عروس هم ورود پیدا کرده و لباس‌های عروس کوتور و زیبایی را در کالکشن‌هایش معرفی کرده. لباس‌های پدرام در بوتیک‌های لباس مجلسی و عروس مشهور سراسر دنیا به‌فروش می‌رسند و از انواع جنس پارچه‌ های برندهای مطرحی همچون شنل(Chanel)، الکساندر مک‌کویین و ولنتینو(Valentino) در آن‌ها استفاده شده. این لباس‌ها زنان ثروتمند بسیاری را به خودشان جلب کرده‌اند. پیشینه‌ی پدرام در طراحی داخلی و همچنین خلاقیتش باعث شده لباس‌هایش سبک خاصی به خود بگیرند و برند پدرام کوتور را به یکی از برندهای کوتور برتر آمریکایی در زمینه‌ی لباس مجلسی و عروس تبدیل کنند.   
 
پدرام کوتور برند موفق ایرانی در جهان

مریم نصیرزاده 

مریم نصیرزاده(maryam nassir zadeh) سال‌های طولانی‌ای است که در دنیای فشن به فعالیت پرداخته و برند او تنها پیشینه‌اش در صنعت مد و فشن به حساب نمی‌آید. مریم در دوران نوجوانی به فشن دهه‌ی هفتاد و جنبش هیپی علاقمند بود و گاهی لباس‌هایش را خودش می‌دوخت. به همین سبب مریم برای تحصیل در کالج، رشته‌ی طراحی پارچه و اکسسوری را انتخاب کرد و پس از فارغ‌التحصیلی با تیشرت‌های دست‌دوزش توانست توجه بسیاری را در عرصه‌ی فشن به خود جلب کند. 

مریم نصیرزاده پس از مدتی به نیویورک مهاجرت کرد و در دانشگاه پارسونز،‌ دوره‌هایی را در زمینه‌ی فشن گذراند و در نهایت بوتیک خود را در شهر نیویورک افتتاح کرد. چهار سال پس از افتتاح این بوتیک که لباس‌های طراحان نوپا را ارائه می‌داد، نصیرزاده برند همنام خودش را معرفی کرد و به طراحی لباس‌هایی پرداخت که در دنیای فشن کم‌تر به آن‌ها توجه می‌شد، لباس‌های ساده و راحت و در عین حال خاص. مریم نصیرزاده تا به حال چندین بار در هفته‌ی فشن نیویورک شرکت کرده، اما تازگی‌ها به خاطر کم کردن آلودگی‌های تولید شده توسط برندش، کالکشن‌های کمتری ارائه می‌ده و تمرکزش را روی مد پایدار گذاشته.

مریم نصیرزاده برند موفق ایرانی در جهان 

مایک امیری

بی‌شک یکی از معروف‌ترین برندهای لباس و فشن که توسط طراحی ایرانی تاسیس شده، برند مایک امیری(Mike Amiri) است.مایک امیری پیش از تاسیس برند خود در سال ۲۰۱۴، به واسطه‌ی طراحی لباس برای هنرمندان موسیقی کالیفرنیا، توانسته بود نامش را بر سر زبان‌ها بیندازد. مایک از سال 2018 به عنوان یکی از اعضای انجمن طراحان مد آمریکا (CFDA ) به شمار می‌رود و وبسایت Business of Fashion او را در لیست 500 شخص تاثیرگذار صنعت مد قرار داده است. 

گستردگی مخاطبان برند امیری محدود به آمریکا نیست، چرا که او مخاطبان بسیاری در آسیای شرقی و اروپا نیز دارد. شلوارهای جین مایک امیری که یکی از موفق‌ترین محصولات برند او به شمار می‌روند، تا به حال در تن سلبریتی‌های مشهوری همچون جاستین بیبر و گروه کره‌ای BTS دیده شده‌اند. 

امیری با القای حس راک اند رول در فضای لاکچری، توانسته به شهرت برسد.مایک امیری همواره به عنوان طراحی که لس‌آنجلس را به عنوان عضوی از دنیای لاکچری معرفی کرده است، شناخته می‌شود. تلاش و پشتکار او برای ساخت برندش و همچنین اتکای او به خودش، باعث شده که مجموعه‌هایش نمایانگر امید و تلاش برای موفقیت باشند. 

مایک امیری برند موفق ایرانی در جهان 

پریا فرزانه 

یکی از طراحان جوان ایرانی که در چند سال اخیر به موفقیت‌های بسیاری در عرصه‌ی فشن دست یافته، پریا فرزانه(Paria Farzaneh) است. پریا متولد ایران و بزرگ شده‌ی انگلیس است که از سال ۲۰۱۷ برند لباس همنام خودش را تاسیس کرده و چندین بار در هفته‌ی مد لندن شرکت کرده.  

کالکشن‌های پریا اکثرا در سبک فشن خیابانی طراحی شده‌اند و المان‌های ایرانی -به خصوص از شهر اصفهان- در آن‌ها دیده می‌شوند. پریا با فشن‌شو های مفهومی خود در چند سال اخیر مفاهیمی همچون فردیت، تنهایی و سنت را به چالش کشیده و با اشاره به پیشینه‌ی ایرانی خود، سنت و مدرنیته را به آثار خود اضافه کرده. پریا همچنان سال‌های بسیاری برای نمایش استعدادهای خود پیش رو دارد و باید منتظر بمانیم و ببینیم که پریا دیگر سراغ چه مفاهیمی در کالکشن‌هایش خواهد رفت!

پریا فرزانه برند موفق ایرانی در جهان

 

نویسنده: ترنج نصیری

 

  • brand kadeh
  • ۰
  • ۰

در مقالات قبل درباره‌ی اینکه مدل کیست و شرایط مدل شدن چیست، صحبت کردیم. متاسفانه برخی از افراد براین باورند که داشتن استاندارد های مدلینگ(modeling) تمام شرایط لازم برای شروع کار است. در حالی که  در این حرفه داشتن تناسب اندام و حتی غذایی که روزانه باید مصرف شود، باید مورد توجه قرار گیرد. مدل ها و اشخاص معروف برای حفظ تناسب اندام خود علاوه بر رژیم غذایی، به صورت مداوم به فعالیت های ورزشی نیز می پردازند.از این رو با مجله مد و فشن برندکده همراه باشید تا مطالبی در رابطه با ورزش ها و حرکات مستمری که مدل ها برای فرم دهی اندامشان انجام می دهند در اختیار شما قرار دهیم.

ورزشهای مدل ها

انواع ورزش های مدل‌های معروف 

در ادامه به رایج‌ترین حرکت‌هایی که مدل‌ها انجام می دهند، اشاره کرده‌ایم:

حرکت اسکات

یکی از ورزش‌های که مدل‌های معروف آن را به صورت منظم انجام می‌دهند (حرکت اسکات) است. انجام این حرکت ورزشی به این صورت است که:

  • به منظور انجام حرکات اسکات در مرحله نخست، فرد بایستی پاها را به عرض شانه باز کند.
  • آنگاه با کنترل بر روی وزن و همچنین به آرامی سعی به نشستن نماید، تا اندازه ی که ران بر روی زمین به صورت موازی قرار بگیرد.
  • در زمان انجام این حرکت اسکات بایستی حتماً باسن خود را به سمت عقب خمیده نماید.
  • پس از مکث چند ثانیه ای مجدداً پا را به سمت بالا بکشید.

مربی ورزشی به این افراد متذکر می‌شود که در حین انجام تمرینات دم (رو به سمت پایین) و همچنین بازدم (زمان برگشت به سمت بالا) صحیح را نیز انجام دهند. علاوه براین به دلیل شکل دهی بیشتر اندام ها لازم است که حرکت فوق را در سه ست بیست تایی انجام دهید.

اسکات از بغل

حرکت اسکات از بغل یکی دیگر از ورزش‌های مدل‌های معروف است. در این حرکت فرد ابتدا:

  • پای سمت چپ را یک قدم به سمت چپ متمایل می‌نماید.
  • سپس زانوی همان پا را در وضعیت اسکات قرار می‌دهید و تلاش کنید که به آرامی بنشینید.
  • بعد از مکث چند ثانیه‌ای، مجدداً به سمت بالا بیایید.
  • این حرکت را بر روی پای دیگر نیز انجام دهید.

این حرکت که مناسب برای تقویت عضله‌های ران پا است را می‌توانید در دو ست، پانزده تایی تکرار نماید.

حرکت لگد میمون

از دیگر ورزش‌های مدل‌های معروف حرکت ( لگد معروف) است. به این صورت که فرد ابتدا بر روی زمین به صورت چهار دست و پا قرار می گیرد. آنگاه یکی از زانوها را از سطح زمین بلند می نماید و تلاش کنید که کف پای دیگر را به سمت سقف باز نماید. مدل‌های معروف به علت اینکه به فرم دهی اندام‌های بدن خود اهمیت بسزایی می‌دهند از این حرکت به دلیل اثربخشی شگفت انگیز بر روی عضلات باسن از آن استفاده می‌نمایند. بهتر است که حرکت فوق را در سه ست، دوازده تایی انجام دهید.

حرکت لانج

از مناسب ترین ورزش‌های مدل‌های معروف که به منظور تقویت عضلات پا انجام می‌گیرد (حرکت لانج) است. شما در روزهای نخست این حرکت جهت آسان‌تر شدن انجام تمرینات می‌توانید پای عقبی خود را به دیوار تکیه دهید. دقت کنید که پنجه پا از زانو  پای مقابل، جلوتر نرود. بهتر است که حرکت لانج را در سه ست و در هر ست پانزده بار ( با هر دو پا) تکرار نماید. مدل‌های معروف برای بزرگ کردن باسن انجام حرکات لانج را بسیار جدی می‌گیرند.

 

حرکت استپ آپ

حرکت استپ آپ به این صورت است که:

  • در ابتدا در مقابل یک استپ که ارتفاع آن با شما مناسب است قرار گیرید.
  • نخست پای راست را بر روی سطح استپ قرار می‌دهید.
  • مجدداً بعد از یک مکث کوتاه با پای راست که از استپ بالا رفتید خیلی آرام پایین می‌آید.
  • آن‌گاه این حرکت را بر روی پای چپ انجام می‌دهید.

مربی به شما متذکر خواهد شد که یکی در میان این حرکت را با هر دو پا نیز انجام نماید. علاوه بر این به دلیل شکل دهی بیشتر اندام‌های بدن بهتر است که استپ آپ را در دو ست، پانزده تایی تکرار نماید.

ورزشهای مانکنها

 

دراز و نشست

حرکت دیگر از ورزش‌های مدل‌های معروف ( حرکت دراز و نشست) است. این حرکت تمرینی است که به منظور تقویت عضله‌های شکم انجام می‌گیرد. برای انجام این حرکت ورزشی لازم است ابتدا به پشت دراز بکشید و کمی زانوها را خم نماید، کف پاها کاملاً بر روی زمین قرار بگیرد. سپس بعد از قرار دادن دست‌ها از دو سو به سمت سر، بدن خود را به سمت مقابل و همچنین بالا بکشید تا حدی که آرنج شما به هر دو زانو برسد. در طول انجام حرکت ورزشی فوق بر روی ناحیه شکم تمرکز داشته باشید و توجه نماید که بخش تحتانی کمر را از سطح زمین جدا نکنید.

حرکت پلانک

به موازات شانه، آرنج را مستقیماً بر روی سطح زمین قرار دهید تا به این ترتیب زاویه نود درجه به وجود آید. سعی کنید موقعیت پشت را کاملاً صاف نگه دارید و همچنین ستون فقرات شما نیز به صورت غیرفعال قرار بگیرد. بهتر است که به مدت سی ثانیه این حالت را حفظ نمایم. مدل‌های معروف از حرکت پلانک به منظور دستیابی به یک شکم شش تکه (سیکس پک) بسیار استفاده می‌نمایند. حرکت پلانک از ورزش‌های مدل‌های معروف است که انجام این حرکت را در تمرینات ورزشی بایستی جدی بگیرند.

ورزشهای مناسب مدلینگ

 

  • brand kadeh