برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

برندکده | بلاگ

درباره لباس و مد و فشن و ست رنگ

امروزه با گسترش فناوری های الکترونیکی و اینترنتی، لزوم استفاده از کالاهای دیجیتالی را نسبت به گذشته دوچندان کرده است. از طرفی به علت وجود تنوع در این کالاها و وجود برندها، کیفیت ها و قیمت­های مختلف انتخاب و خرید اینگونه اقلام را مشکل کرده است. یکی از راه های انتخاب سریع و بهتر برای دستیابی به خواسته هایی از این قبیل، بهره گیری از توانایی خرید اینترنتی است. برندکده بستر خرید اینترنتی کالاهای برند را برای مشتریان خود فراهم کرده است. این شرکت با عنوان برندکده به شماره ثبت 15049 توسط گروهی از متخصصان و مدیران صنعت الکترونیک و دیجیتال فعالیت خود را آغاز کرد. شرکت برندکده که یک شرکت دانش بنیان با قدمتی در حدود 4 سال سابقه است در زمینه معرفی برند های ایرانی و با کیفیت ، از سال 91 تا کنون در حال فعالیت است. محصولاتی از قبیل کیف، کفش، مانتو، لباس های زنانه ، لباس های مردانه ، لباس های بچه گانه و معرفی مزون ها و اتلیه ها و ... در این مجموعه عرضه می شود که همگی در حوزه معرفی برند می باشد. برندکده همواره بر حسب پیروی و رعایت اصول خود پیش رفته که به موجب آن به دنبال یافتن و معرفی کیفیت مطلوب و برتر همراه با ظرافت و زیبایی متفاوت از دیگران در کنار قیمتی مناسب و رقابتی بوده است. ایده برندکده همواره بر این بوده است که کیفیت، رکن اساسی در جلب رضایت مشتریان می باشد، لذا بهبود کیفیت محصولات، نوآوری و خلاقیت مستمر برای ارائه خدمات نوین و همچنین افزایش کارایی خدمات همیشه از اولویتهای برندکده به شمار رفته است. در واقع همه این موارد اهداف اصلی این مجموعه به شمار می رود. با کسب تجارب متعدد در زمینه های مختلف بر میزان اهداف مشتری مداری این شرکت افزوده شده است لذا زمینه ای وسیع در راستای سهولت اشنایی با برندها برای مشتریان خود فراهم آورده است تا تمامی مشتریان با هر سطح آشنایی قادر به استفاده از سرویس های برندکده باشند.

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

دهه‌ی گذشته را می توان دهه تاثیرگذاری و اینفلوئنسرها دانست که در طی سالها، با فراز و نشیب های زیادی روبرو بوده است. امروزه برای هر کسب و کاری، استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ امری اجتناب ناپذیر است.  یکی از راه‌های دسته‌بندی اینفلوئنسرها، تعداد دنبال کنندگان آن‌هاست که شناخت و آشنایی با آنها برای هر بازاریابی و تبلیغات، واجب و الزامی است. اینفلوئنسرها بر اساس تعداد دنبال‌کنندگان‌شان در شبکه‌های اجتماعی به چهار بخش نانو، میکرو، ماکرو و مگا تقسیم می‌شوند. البته که راجع به فالوور‌های واقعی صحبت می‌کنیم نه فالوورهای فیک و پولی!

با آشنایی دسته بندی اینفلوئنسرها در این مقاله، راهکارهایی برای انتخاب آن‌ها متناسب با هر برند ارائه می‌شود. لازم به ذکر است که آمار و ارقام این مقاله بر اساس استاندارد جهانی است و از رسانه ی Business of Fashion گرفته شده است.

 مطالعه کنید: چگونه اینفلوئنسر شویم؟

نانو اینفلوئنسرها:

جدیدترین دسته‌ بندی اینفلوئنسرها، نانو اینفلوئنسرها هستند که کمتر از 5 هزار دنبال‌کننده دارند. این افراد به موضوعی بسیار تخصصی می‌پردازند و اکثرا با دنبال‌کنندگان خود در دنیای واقعی ارتباطی شخصی دارند؛ به همین دلیل بیشترین نرخ تعامل را به خود اختصاص می‌دهند. همکاری با این گروه از اینفلوئنسرها، برای برندهایی مناسب است که محصولی تخصصی برای افرادی خاص ارائه می‌دهند.

نانو اینفلوئنسرها، آینده‌ی مارکتینگ نامیده می‌شوند و از اعتبار بالایی در میان مخاطبان خود برخوردارند. اگر برندی به دنبال تبلیغی انحصاری است، می‌تواند از نانو اینفلوئنسرها کمک بگیرد. گرچه این افراد تجربه‌ی کمتری در دنیای مجازی و شبکه های اجتماعی دارند، اما تاثیرگذاری‌ آنها بر مخاطب خاص، می‌تواند آن‌ها را تبدیل به پدیده‌ای ویژه کنند.

میکرو اینفلوئنسر:

دسته بندی اینفلوئنسرها

dorian who

این روزها میکرو اینفلئنسرها از محبوب‌ترین اینفلوئنسرها به حساب می آیند که معمولا تعداد فالوورهای آنها بین  5 تا 100 هزار است. آن دسته از برندهایی که مخاطبان جوان و متولدین سال ۲۰۰۰ به بعد را دارند، توجه ویژه‌ای به میکرو اینفلوئنسرها می‌کنند. برندهای تازه کار نیز از دیگر طرفداران میکروها به شمار می‌روند. این دسته از اینفلوئنسرها، معمولا صفحه‌ی خود را به یک موضوع خاص اختصاص می‌دهند و مخاطبانشان نیز علاقه‌مند به همان موضوع هستند. مزیت اصلی میکرو اینفلوئنسرها نسبت به ماکروها، تاثیرگذاری و تعامل بهتر آن‌ها با مخاطبانشان است، گرچه همچنان درصد تعامل ماکرو اینفلوئنسرها از آن‌ها بیشتر است.

میکرو اینفلوئنسرها بیشترین وسواس را در انتخاب برند برای همکاری به خرج می‌دهند، چرا که وجهه‌ی عمومی‌شان بیشتر از هر چیز دیگری برایشان اهمیت دارد و نمی‌خواهند اعتماد مخاطبان‌شان را از دست بدهند.

هزینه‌ی همکاری با میکرو اینفلوئنسرها بسیار معقول است و برخی از آن‌ها ممکن است بر اساس علاقه‌ی شخصی، به صورت رایگان هم با یک برند همکاری کنند. البته اخیرا محبوبیت همکاری با این دسته از اینفلوئنسرها زیاد شده و برخی از آن‌ها هزینه‌ی تبلیغات خود را بالا برده‌اند و این نکته‌ای منفی برای برندهای کوچک است، چرا که اصل مارکتینگ با میکرواینفلوئنسرها بر پایه‌ی همکاری همزمان با تعداد زیادی از آن‌هاست تا بتوان به دایره‌ی وسیع‌تری از مخاطبان دست پیدا کرد.

ماکرو اینفلوئنسر:

دسته بندی اینفلوئنسرها

dela fard 

اینفلوئنسرهایی که دنبال‌کنندگان‌شان تقریبا بین 100 هزار تا یک میلیون نفر است، ماکرو اینفلوئنسر نامیده می‌شوند. ماکرو اینفلوئنسرها شامل سلبریتی‌های رده دوم و متخصصان یک حوزه هستند که اکثرا شهرت خود را از دنیای مجازی کسب کرده‌اند. این دسته از اینفلوئنسرها گزینه‌ی مناسبی برای آگاهی بخشی هستند، دقیقا شبیه به مگا اینفلوئنسرها.

اما همکاری با آن‌ها مزایایی دارد که از میان آن‌ها می‌توان به هزینه‌ی پایین‌تر نسبت به مگا اینفلوئنسرها، تعداد و تنوع بیشتر و همچنین مخاطبان خاص‌شان اشاره کرد. حیطه‌ی کاری ماکرو اینفلوئنسرها، با توجه به میزان صمیمیت‌شان با مخاطبان خود، مشخص‌تر است و اگر برندی نیاز به آگاهی بخشی به مخاطبی خاص را دارد، می‌تواند همکاری با آن‌ها را در نظر بگیرد. یکی از معایب تبلیغ در پست‌های ماکروها، تصنعی بودن آن‌هاست. اکثرا ماکرو اینفلوئنسرها تلاشی برای طبیعی جلوه دادن معرفی یک محصول نمی‌کنند و این موضوع ناشی از تعداد بالای همکاری‌ آن‌هاست. به همین خاطر امکان گم شدن محصول یک برند در دریای تبلیغات این دسته از اینفلوئنسرها به شدت زیاد است. 

نکته‌ای که باید در همکاری با ماکرو اینفلوئنسرها به آن توجه کرد، دنبال‌کنندگان غیرواقعی آن‌هاست. این دسته از اینفلوئنسرها اکثرا در دوره‌ای به شهرت رسیدند که خرید فالوور در شبکه‌های اجتماعی مرسوم بود و هنوز الگوریتم اینستاگرام مانع آن نشده بود. بنابراین در همکاری با آن‌ها، باید به نرخ تعامل توجه کرد.

 

مگا اینفلوئنسر:

دسته بندی اینفلوئنسرها

Aimee song and Camila Coelho

دسته بندی اینفلوئنسرها

Chiara ferragni

مگا اینفلوئنسرها یا همان سلبریتی‌های دسته اول، دارای بیشترین بازدیدکننده در اینترنت هستند و بیش از یک میلیون فالوور در سوشیال مدیا دارند که اغلب پیش از حضور در  شبکه های اجتماعی به شهرت رسیده‌اند. البته آمی سانگ و کیارا فرانی که در دسته بندی مگا اینفلوئنسرها جای دارند، شهرت خود را با بلاگری به دست آورده‌اند و تنها از طریق فعالیت‌شان در فضای مجازی مشهور شده‌اند.

هزینه تبلیغات در صفحه مگا اینفلوئنسرها، بسیار بالاتر از سایر دسته بندی ها است و بطور میانگین هزینه ای در حدود یک میلیون دلار برای هر پست دریافت می کنند. 

مگا اینفلوئنسرها اصولا برای انتخاب برندی که می‌خواهند با آن کار کنند، دقت بیشتری به خرج می‌دهند تا تصویر عمومی خود را خدشه دار نکنند. بنابراین شانس یک بیزینس برای همکاری با آن‌ها، پایین‌تر از دیگر اینفلوئنسرهاست. همچنین امکان دارد که یک مگا اینفلوئنسر با چندین برند رده بالا به صورت همزمان کار کند که این مساله، برنامه‌ی مارکتینگ برند را دچار مشکل می‌کند. به همین خاطر هنگام بستن قرارداد، حتما انحصار زمانی ذکر شود تا از رقابت با رقیب مستقیم جلوگیری گردد.

همکاری با اینفلوئنسرهای مشهور مزایا و معایب‌ خود را دارد. بر اساس مخاطبان بسیار بالای مگا اینفلوئنسرها، یک برند می‌تواند به واسطه‌ی همکاری با آن‌ها آگاهی بسیاری درباره‌ی خود به دست آورد، اما باید توجه داشت که از سوی دیگر، نرخ تعامل (Engagement Rate) پایین است، چرا که رابطه‌ی آن‌ها با مخاطبان‌شان چندان نزدیک و صمیمی نیست و ایجاد حس اعتماد میان اینفلوئنسر و مخاطب سخت شکل می‌گیرد. از دیگر مزیت‌های همکاری با مگا اینفلوئنسرها می‌توان به تاثیر فوری تبلیغ توسط آن‌ها اشاره کرد. یک برند ممکن است به سرعت مخاطبان زیادی را جذب خود کند، اما احتمال دارد که درصد بسیاری از آن‌ها وفادار نباشند.

قرارداد مارکتینگ با مگا اینفلوئنسرها به دلیل هزینه‌ی ‌بسیار بالای‌ آن، برای برندهای بزرگ و سرشناس مناسب‌تر است. برای همکاری با مگا اینفلوئنسرها، وجود تیم مارکتینگ ضروری است، چرا که این دسته از اینفلوئنسرها مدیر برنامه‌ریزی دارند و برند نمی‌تواند به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشد.

در پایان می‌توان گفت که اگر برندی تنها قصد معرفی و ایجاد آگاهی نسبت به خود را دارد و جذب مخاطب وفادار چندان برایش مهم نیست، همکاری با مگا اینفلوئنسرها می‌تواند تجربه‌ای جالب باشد.

بهترین انتخاب برای اینفلوئنسر مارکتینگ

همانطور که اشاره شد، انتخاب اینفلوئنسر به عوامل بسیاری همچون بودجه‌ی مالی، مدت زمان همکاری، هدف از همکاری و هویت برند بستگی دارد. بنابراین قبل از همکاری با اینفلوئنسرها، بهتر است سوددهی یک اینفلوئنسر برای برندتان را در نظر بگیرید و به مطالعه ی مقالات بیزینسی در یک رسانه ی فشن و بیزینس بپردازید تا مارکتینگ درست و برنامه‌ریزی شده‌ای را بتوانید پیش ببرید.

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی